Monday, February 19, 2007

19/2 - Hong Kong strikes back

‘s Avonds toch nog maar even naar buiten gegaan. Ik heb besloten om de drie grote commerciele areas van Hong Kong Island te bekijken. Central heb ik al wat van gezien, maar Admiralty en Causeway Bay nog niet. Ik neem de camera mee, ingesteld op 1600ISO en ik schiet zowaar wat mooie foto’s van de wolkenkrabbers die verlicht de mist in kruipen, en de boten die door de haven drijven. Nice.







Eerst met de metro naar Causeway Bay. Mooie metro, maar lastig om een kaartje te scoren als je geen exact change hebt. Ik stap uit op Times Square. Het doet weinig onder voor het beroemde plekje in NYC. Het hele gebied zit vol met wolkenkrabbers die misschien niet zo hoog zijn als in New York, maar wel 10-12 vloeren vol met winkels en restaurants hebben. Desondanks heb ik moeite een eettentje te vinden. Goedkoop is me niet echt bevallen tot nu toe, dus ga ik maar naar een duurdere seafood toko. Daar zit het vol met mensen die Lunar New Year aan het vieren zijn. Het eten is dit keer wel pricey, maar nog steeds niet super. Helaas.

Causeway Bay is opnieuw een hele ervaring. Een gebied van een vierkante km helemaal vol met neon en winkels, bomvol met shoppers, zelfs om 10 uur ‘s avonds. Wel opvallend is dat je in Bangkok bijna om de minuut wordt aangesproken, hetzij omdat mensen een babbeltje willen maken, hetzij om je iets te verkopen. Hier in Hong Kong? Geen mens spreekt je aan. De dames achter de balie van eht hotel zijn ook weinig aardig. Ik moet zelfs twee keer mijn handtekening zetten omdat hij niet goed lijkt… vervolgens wordt dat weggewuifd. Weird. Verder is het hotel ook hier prima. Hong Kong is om te zien een stuk interessanter dan Bangkok, dat meer een ‘urban sprawl’ zonder echt grote herkenningspunten is. Hong Kong heeft de haven, en ook al is het mistig, het ziet er mooi uit. Morgen hoop ik meer zon.

4 Comments:

At 5:16 PM, Blogger Dr. Strangelove said...

Why didn't I write this in English? I must be tired...

 
At 6:25 PM, Blogger Unknown said...

Hey dude, yeah, why didn't you write in English? Bad you. :-P Other than that, sounds like you're having a ball, eh? Oh, and I'll go with you to Bangkok if you want!

 
At 10:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Dude, where do you find the time to write this much? I can't keep up *grin* Sophie's birthday is on the 3rd of March. Enjoy you're time and remember... have a blast and be an animal!

 
At 6:51 PM, Blogger Sydney Stirling of House Dirigible said...

I picked out Caseway Bay - sweet. I hope your second day in HK provided you with better food and less fog - I have no idea, but I hope that's what you wrote. Cheers! ~Jenna

 

Post a Comment

<< Home